Verkeersslachtoffers

- Kinderen zijn minder ervaren in het verkeer

- Zijn vaak buiten hun schuld betrokken bij ongeval

- Zelfs zonder daadwerkelijk deel te nemen aan verkeer

Stichting KWAMUTEGEN

KWAMUTEGEN kinderfonds

In Nederland worden jaarlijks tussen de twee en drieduizend kinderen in het ziekenhuis opgenomen met min of meer ernstige verwondingen tengevolge van een verkeersongeval.
Het Kwamutegen kinderfonds wil jonge verkeersslachtoffers een handje helpen bij het te boven komen van de gevolgen daarvan.

Verkeersslachtoffers die ten tijde van het ongeval jonger dan 18 jaar waren kunnen bij het Kwamutegen kinderfonds een financiële bijdrage vragen in de kosten die niet gedekt worden door andere bestaande regelingen. Bijvoorbeeld voor de aanschaf van hulpmiddelen, studiekosten, sport, cultuur of voor verbetering van de kansen op de arbeidsmarkt.

Als supporter van het Kwamutegen kinderfonds worden ondernemingen binnen de automotive branche in de gelegenheid gesteld om betrokkenheid te tonen met de verkeersslachtoffers door sponsoring van de door de Stichting ontwikkelde merchandise.